Jak uzyskać odpowiednią ilość miedzi

Jeśli weźmiemy pod uwagę niskie dzienne zapotrzebowanie, to ludzie mający zrównoważoną dietę powinni otrzymać wystarczającą ilość miedzi, więc problemem może być raczej przedawkowanie (patrz rozdział XI).

Produkty o dużej zawarto- Skorupiaki, drożdże, wątróbka, za- ści miedzi (co najmniej wiązki zbóż, nasiona palm, produk- 1 mg na 100 g produktu.) ty słodowe, kakao, curry. Chleb pełnoziarnisty, płatki pełno- ziarniste, grzyby, pietruszka, fasola, otręby, ekstrakt drożdży i wołowina.

Trochę miedzi (0,1-0,4 mg Większość rodzajów mięsa, rośliny na 100 g produktu). strączkowe, orzechy, ciemnozielo ne warzywa, czerwone wino, śmietana. Inne produkty są ubogim źródłem miedzi, zwłaszcza cukier, nabiał i oczyszczone płatki.

Dodatkową miedź można uzyskać w formie żelatynowej (w połączeniu z proteinami ułatwiającymi absorpcję). Używa się ją w przypadkach anemii (aby przeciwdziałać jej niedoborowi spowodowanemu przez lekarstwa). Niektórzy ludzie stosują miedź, aby zapobiec siwieniu włosów, mimo że nie ustalono jeszcze, czy miedź może tu pomóc.

Praktyka noszenia miedzianych bransoletek, którą tak wyśmiewano, ma wkrótce szanse uzyskać uznanie świata medycyny. Absorpcja miedzi przez skórę jest możliwa, zwłaszcza w obecności potu. Udowodniono też, że miedź zwiększa przeciwzapalne działanie lekarstw i sama też trochę przeciwdziała zapaleniom. Miedź stosuje się także w niektórych modelach domacicznych wkładek antykoncepcyjnych.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>