SIARKA

Zarówno organizmy zwierząt, jak i roślin zawierają proteiny, a wszystkie proteiny zawierają trochę siarki. Jest to więc minerał ważny dla protein i blisko z nimi związany. Siarka jest składnikiem kilku niezwykle ważnych substancji proteinowych, witaminy B – biotyny i tiaminy (Bn) oraz innych związków w organizmie.

W ten sposób kilka ważnych funkcji w organizmie wymaga obecności siarki. Z tym, że sposób formowania związków siarki i jej odpowiednie ilości nie są w pełni poznane. Siarka znajduje się w każdej komórce, ale koncentruje się we włosach, paznokciach i skórze. Organizm osoby dorosłej zawiera około 100 g siarki.

Produkty proteinowe są najbogatszym źródłem siarki, chociaż dostarczają jej także produkty roślinne. Jedzenie zawiera jej tyle, że nie ma praktycznie wypadków niedoboru, nie ma tez zaleceń dawki dziennej. Amerykański badacz minerałów Carl Pfeifer zaleca jednak 850 mg dziennie.

Terapeutyczne zastosowanie siarki. Stara tradycja głosi, że siarka dobrze czyści krew i powinna być spożywana w formie czystej lub otrębów. Przeczyszczające właściwości stosowanej w dużych ilościach siarki miały przynieść efekt „czystego źródła”. Z tym, że każdy zbyt silny środek przeczyszczający działa głównie dlatego, że organizm robi wszystko, żeby się go pozbyć. Siarka jest znacznie bardziej użyteczna jako zewnętrzny lub doustny środek na dolegliwości skórne, takie jak egzema, łuszczyca czy dermatoza. Razem z cynkiem i być może selenem utrzymuje zdrowie skóry, włosów, paznokci. Bogatym źródłem są jajka,, mięso, ryby, rośliny strączkowe i orzechy, kapusta, cebula i inne rośliny zielone.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>