Witamina B9

Witamina B9 kryjąca się także pod nazwą kwasu foliowego w przeciwieństwie do innych substancji ze swojej grupy ma największy wpływ na poprawne działanie układu krwiotwórczego i rozwoju komórek ustrojowych. To nie koniec jej zadań ponieważ ma swój udział jeszcze w syntezie składników DNA. Jeśli chcecie uzupełnić zapasy tej witaminy w swoim organizmie i chcecie zrobić to w naturalny sposób bez używania suplementów diety to powinniście sięgnąć po takie produkty jak: szpinak, natka pietruszki, sałata, jarmuż, brokuły oraz pełne ziarna zbóż, drożdże, rośliny strączkowe, wątrobę wieprzową i drobiową. Niemniej jednak trzeba uważać by nie przesadzić z pochłanianiem witaminy B9 bowiem może mieć to nieprzyjemne konsekwencje takie jak bezsenność oraz zdenerwowanie. Z drugiej strony barykady mamy niedobór, który podobnie jak nadmiar ma złe skutki dla naszego zdrowia i może spowodować: poronienia, nieprawidłowy rozwój płodu, anemię megaloblastyczną a także wady cewy nerwowej. Jak widać brak odpowiedniej ilości tej substancji organicznej najbardziej może zaszkodzić kobietom w ciąży i ich przyszłemu dziecku. Nie można bagatelizować takich rzeczy zwłaszcza jeżeli chodzi tutaj o zdrowie małego dziecka.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>